Kauden avauskilpailu taisteltiin viikonloppuna Kouvolassa Tykkimäen Rallicross radalla. Kilpailuviikonloppu sujui osaltamme varsin mainiosti, väriä ja jännitystä riitti runsaasti. Sciroccon tekniikkaan tehdyt muutokset kokeiltiin nyt ensikertaa tositoimissa, alkuerien pienet kolistelut ja kolmannen alkuerän sadekuuro pitivät pulssin korkealla koko viikonlopun. Lisämausteen toi ensiesiintyminen kahden auton kanssa ja tutustuminen Autokrossiluokan sääntöihin.
Molemmilla autoilla ehdittiin ajamaan lyhyt testi Kouvolassa kisaa edeltävänä viikonloppuna ja hyvä niin. Sciroccon kakkos vaihteesta irtosi hammas heti ensimmäisessä lähdössä ja nyt ehdittiin saamaan se korjattua ennen kisaa. Jos se olisi hajonnut perjantain harjoituksissa saati sitten kisassa niin olisi tulos ollut varmasti huonompi. Outin autossa taasen huomattiin alustassa runsaasti säätötarpeita ja ehdittiin korjaamaan nekin.
Outin kuplaan tehtiin viimeisellä viikolla vielä uusien sääntöjen vaatima imukotelo ja moottori säädätettiin uudelleen. Jostain syystä siitä tuntuisi olevan nyt tehoja kateissa ja kilpailukyky ei ollut normaalilla tasolla vaikka lähdöt onnistuivatkin mainiosti. Muutoin kupla toimi hyvin vaikka parissa lähdössä tuli kovaakin kontaktia. Kaikki kolme aika ajoa saatiin ajettua maaliin mutta finaalipaikkaan ei vauhti vielä riittänyt. Ennen Hyvinkään kisaa on etsittävä kadonneet hevosvoimat ja tehtävä samalla vielä hieman lisää kehitystyötä jotta saataisiin Outikin finaalivauhtiin.
Petsku oli Sciroccolla heti alusta asti selkeästi kärkivauhdissa. Aamun harjoitukset sujuivat hyvin vaikkei Petsku ollut kovinkaan tyytyväinen suoritukseen. Ensimmäiseen alkuerään päätettiin taas panostaa täysillä, viilattiin strategia, alusta ja rengastus viimeisen päälle ja lopputuloksena oli selvästi nopein aika.
Toisen alkuerän alussa oli hieman miekkailua joka hidasti sen verran menoa että kolme kuljettajaa sai Petskua nopeamman ajan. Huollossa säädeltiin ohjauskulmat takaisin kohdalleen ja kuskin oveen alkuperäisen kaltaisia muotoja. Ennen kolmatta alkuerää tuli sadekuuro joka vesitti haaveet nopeimmasta alkueräajasta. Samalla meni uusiksi loppupäivän rengastus politiikka ja jouduttiin finaalia varten hankkimaan ylimääräinen pari uusia takarenkaita. Alkueristä lopputuloksena kuitenkin toiseksi nopeimman ajan 2 lisäpistettä ja A-finaalin toinen ruutu.
A-finaaliin jouduttiin siis starttaamaan uudella takarengasparilla ja koska täysin ajamattoman renkaan pito ei ole aivan paras mahdollinen päädyttiin ottamaan riskilähtö finaalissa. Vilpiksihän se meni mutta saatiin renkaat avattua ja samalla hieman lisää pitoja lähtöön. Uusittu starttikaan ei ollut ihan parhaimmasta päästä ja Klemola pääsi rynnistämään toisesta rivistä Petskun ohi. Petsku päätti ajaa lisälenkin heti ensimmäisellä kierroksella joka näyttikin varsin mainiolta ratkaisulta. Kukkola ehti Petskun edelle mutta Petsku sai ajettua kärkikaksikon lähes kiinni. Kukkola ohitti Klemolan ja alkoi päästä karkuun. Petsku ei päässyt Klemolasta ohi ja viimeisellä kierroksella syntyi vielä sen verran hajurakoa että Klemola ehti lisälenkiltä Petskun rinnalle ja keulan mitan edellä maaliin. Ajanoton perusteella Petsku oli toinen mutta maalilinjan ylittäminen ratkaisee finaalilähdöissä. Kotiin tuliaisiksi Pronssia ja painepesuri.
Kilpailut jatkuvat 7.6 sunnuntaina Hyvinkään Vauhtipuistossa. Molempiin autoihin luvassa lisää voimaa joten vauhtia tulee riittämään.
Tervetuloa mukaan nauttimaan Rallicrossista ja kannustamaan Petsku ja Outi huippusuoritukseen!
FLM-tiimi